Thursday, May 26, 2011

Kehidupan Di Dunia Kegelapan Dan Kesunyian

Assalamualaikum.. kadang kala,kehidupan manusia mempunyai berbagai2 jenis.. Manakala,kehidupan saya sebagai seorang pelajar,saya lebih memilih dunia kegelapan dan kesunyian yang penuh ketenangan dan keamanan.. Sehinggakan saya rasa x ingin hidup di dunia realiti... Dunia kegelapan dan kesunyian saya hanya terdapat beberapa orang sahaja yang dapat menembus kan cahaya persahabatan dan persaudaraannye selain Dia Yang Maha Kuasa. Kehidupan di dunia ini sungguh tenang dan aman. Saya dapat menumpukan perhatian untuk mengingati Dia yang Maha Kuasa mahupun menumpukan seluiruh tenaga tubuh saya yang sering kacau akibat daripada bebanan kehidupan sebagai seorang perantau di dunia yang sementara ini.. Meskipun kadang kala saya sering melihat kerenah manusia. Tetapi dunia saya tetap gelap dan sunyi.. Diri saya ini keseorangan selamanye kerana saya berasa keseorangan merupakan kompenen yang penting dalam kehidupan saya. Berapa ramai perempuan yang cantik mahupun comel,saya tetap keseorangan. Jiwa saya keseorangan adalah lebih kuat dalam mengingati Dia dan lebih fokus untuk berfikir jauh dan mendalam..Aku memandang dunia ini dengan teliti dan tajam. Aku berasa lebih dekat dengan Dia apabila keseorangan dan apabila aku meninggalkan segala perkara duniawi.. Itu la prinsip hidupku.. Sekian,terima kasih..
Comments
0 Comments

0 comments: