Saturday, June 4, 2011

Penyesalan Abadiku

Assalamualaikum... Cerita kali ini adalah berdasarkan kesilapan diriku sndiri tetapi aku ubahsuai agar sesuai untuk tatapan umum.. Sebenarnye,setiap manusia yg hidup di zmn moden ini terutaamnya para remaja lelaki terjebak dngan gejala sosial.. tetapi aku tidak begitu,boleh dikatakan aku ni 70% anti  sosial ,cuma pengalamanku ini boleh dikategorikan sbagai penyalahgunaan internet tetapi ia tidak melibatkan mana2 pihak yg lain. Ianya hanya diriku sndiri. Aku menzalimi diri ini. Hmm.. syukur alhamdulillah aku dpat merasai ketenangan apabila aku sentiasa memikirkan dan merasakan Dia yg Maha Kuasa dkat dengan diriku ini untuk menyedarkan aku dan memberi aku peluang untuk bertaubat. Sayang skali,aku cuma dpat merasai perasaan tersebut untuk beberapa minggu saja..perasaan tersebut begitu indah skali,segala perbuatan ku penuh dngan kebaikan,keceriaan dan rasa syukur kepada-Nya tetapi ketika aku sedang berusaha memulihkan kembali hatiku yg rosak dan menegakkan kembali tiang agama ku,ianya mula rosak dan runtuh sedikit demi sedikit apabila aku sakit,musuh segala manusia yg terang dan nyata telah mengambil kesempatan ketika aku menghadapi ujian Dia dengan sabar dan penuh harapan agar Dia menyembuhkan penyakitku ini dengan meruntuhkan keimananku kepada-Nya... Runtuh segala dinding keimanan ku bagi menghalang godaan musuh segala manusia menghasut fikiran ku untuk melakukan larangan-Nya..Mulai saat ini juga,akan aku tentang hasutan yg menghasut fikiranku dan akan aku pulihkan hatiku serta akan ku tegakkan kembali tiang agamaku.. Aku tahu aku tidak berseorangan di dunia ini.. Aku yakin aku mampu melakukannya.. Jadi,aku berharap kepada sesiapa yg masih melakukan larangan-Nya. Menyesal dngan perbuatan yg dilakukan kerana masih belum terlambat untuk menyesal..Panjatkan la doa dan muhasabah lah diri agar fikiran kita sentiasa kuat untuk melawan hasutan syaitan yang akan merosakkan niat kita sbagai khalifah di dunia ini... Sekian,TQ..
Comments
0 Comments

0 comments: