Saturday, February 19, 2011

Dugaan Hidup Yg Datang Melatih Rohani Dan Jasmani Ku...

Smalam merupakan hari Sambutan Maulidur Rasul di sekolah aku... Pada mulanya,aku berasa gembira tetapi apabila ujian-Nya smpi kepada ku,iaitu dengan melakukan kerja yg disuruh oleh guruku yg ku  sangkakan mudah tetapi susah mengikut tahap keimanan ku...Sebermulanya aku melakukan kerja tersebut... Aku mula mengetahui tentang kesilapan dan kecuaian diriku ini... Sesungguhnye,aku melakukan kerja tersebut dngan penuh cabaran dan dugaan yg x pernah ku sangka akan aku hadapi dlm hidup ini... Ianya sungguh membuatkan diriku berasa malu kerana kecuaian aku dlm mengenali setiap guru-guru yg terdapat di sekolah ku sehingga menyusahkan aku dlm pencarian guru2 yg berkenaan yg terdapat dlm senarai yg diberikan oleh guruku menyebabkan tubuhku ini terpaksa menanggung kepenatan  yg sungguh memenatkan. Akhirnye,aku sedar akan kesilapan ku dan memori smalaman telah membantu aku mengingati setiap guru2 yg telah lama mengajar di sekolah tersebut dan juga guru2 yg baru mengajar di sekolah itu walaupun hanya segelintir sahaja yg dpat kukenali.... Aku mengharapkan pertolongan-Nya,walaupun Dia menolong aku dlm urusan ku smalam,aku sedar yg usaha aku hanya sedikit disebabkan kesilapan aku sndiri sbgai plaja yg telah lama bersekolah di sekolah itu..Pada pagi ini yg bertarikh 19.2.2011,Aku menadah tangan memanjatkan rasa syukur atas ujian yg diberikan oleh-Nya..Sekarang baru lah aku sedar,bahawa dlm hidup ini penting untuk kita mengenali setiap manusia  terdapat di tempat2 yg sering kita pergi dlm rutin harian kita seperti di sekolah,di tempat kerja,di kolej dan di mana2 sahaja kita berada.... Sekian..smalam akan menjadi detik peringatan dan pengajaran buat diriku...
Comments
0 Comments

0 comments: