Thursday, February 10, 2011

First Time Ku

Salam... Smalam ada lah  hari pertama saya menjadi ketua platun bagi kawad kaki kadet bomba.... Pada permulaannye agak gugup,tapi saya da biasa n terlalu serius plak... Permulaannye kami blajar pergerakkan senang diri n sedia. Huh!!!!!! Kadang kala,kita perlu membiasakan diri memarahi orang,alhamdulillah... Suma ahli kadet bomba menjalankan tugas dngan cemerlang... Saya kagum dngan semangat mereka... Wktu paling klakar ialah,ketika saya memberi penerangan tentang pergerakkan sedia,spatutnye,kaki diangkat separas pinggag,tapi saya terkata kaki diangkat separas lutut.. Malu saya tapi saya cover dngan muka serius... Hehehe....Maklum la,bru first time jadi ketua platun..Selepas itu,guru penasihat mengambil alih tempat saya,kemudian,kammi mempelajari pergerakkan ke kiri,kanan n gerak bertiga2... Alhamdulillah juga ptang tu,saya menjalankan tugas ngan baik... Harapan saya spaya saya dpat improve salah silap saya agar saya dpat menjadi ketua platun yg baik n cemerlang....
Comments
0 Comments

0 comments: