Sunday, February 27, 2011

Mentari Pagi Yg Menyinari Alam Dengan Keindahan Cahayanya Yg Terang

Assalamualaikum warrahmatullah hiwaba rokatuh saya ucapkan.. Pada pagi ini,aku menjejak kaki untuk bergerak di alam-Nya yg indah disinari cahaya mentari pagi yg bukan sahaja indah tetapi mempunyai manfaat kepada manusia.. Sesungguhnya,begitu hebat sekali ciptaan-Nya.. Aku kagum melihat kecantikan yg tercipta daripada gabungan cahaya mentari yg menyinar dengan warna awan yg membiru di langit,suatu ciptaan yg tidak dpat dicipta oleh manusia yg merupakan hamba-Nya tetapi hanya mampu melukisnya dalam bentuk lukisan bagi para pengkarya lukisan yg mencintai keindahan alam ini...Aku mula terfikir,mengapakan diriku termasuk diri hamba-Nya yg lain sewenang-wenangnya melakukan dosa sedangkan betapa hebat ciptaan-Nya untuk dihayati dengan ayat2 zikir yg indah bunyinya apabila kita menyebutnya... Alangkah kagumnya daku sehingga lahir rasa menyesal di hatiku ini atas dosa yg aku lakukan kerana x dpat mengawal kejahatan yg paling besar skali yg wujud dlm diri setiap manusia.. Aku sungguh menyesal skali sehinggakan aku panjatkan doa agar Dia memimpin daku ke jalan yg benar..Dlm hati aku,mula terpancarnya cahaya semangat yg kecil yg membencikan larangan Dia walaupun cahaya itu sering kalah,tetapi ia tetap membarakan nyalaan apinya agar dpat menyedarkan aku bahawa kehidupan ini lebih tenang jika dijalani dengan syariat Islam dlm diriku.. Itulah cahaya keimanan yg aku cari2 selama ini,aku harap aku dpat menguatkan lagi cahaya keimananku ini agar ia menjadi pendinding keimanan kepada segala kejahatan yg datang kepada diriku... Sekian saje untuk hari ini... Diharap suma pembaca sentiasa mengingati Dia yg Maha Kuasa lagi Maha Esa ye...Ingati la Dia dengan ayat2 zikir yg indah bunyinye... Salam.
Comments
0 Comments

0 comments: